Tak til
|
|
|
|
|

05/05 2023 Til glæde for ingen
Medlem af Norddjurs Kommunalbestyrelse for Venstre, Lars Østergaard, lufter hér sin bekymring ved at man med den nye skolereform og dens følger forandrer for mange variable på én gang, tilmed med mindre resourcer.
Lars Østergaard.
|
Politikerne ønsker at inkludere, rumme og integrere alle folkeskolens elever i én skoletype. Jeg tror desværre, at vi kæmper forgæves, nÃ¥r vi i inklusionens navn vil gøre alle børn ens og samle dem i vores efterhÃ¥nden store skoleklasser. Virkeligheden vil vise, at dette ikke kan lade sig gøre, uden at det gÃ¥r ud over alle involverede parter. Nok skal vi fortsætte med specialklasser pÃ¥ nogle af vores skoler, men jeg tror, vi bliver nødt til at oprette en specialskole, der kan tage sig af autisme, ADHD og andre forstyrrelser. (Og nej. Jeg tænker ikke pÃ¥ den samme opbygning af heldagsskoler, som vi tidligere har haft i Norddjurs). Jeg vurderer, at der er en meget stor risiko for, at den nye folkeskolereform med ekstratimer til lærerne, længere skoledage, færre pædagoger, nye mÃ¥der at arbejde pÃ¥, inklusion og integrering af det omkringliggende samfund kan blive en sÃ¥ stor mundfuld, at selv de garvede lærere kommer til at bukke under for presset. Det er jo temmelig mange faktorer, der bliver lavet om pÃ¥ én gang. Jeg er meget enig i Folkeskolens artikel: ”TÃ¥rnby gik mod strømmen – Ã¥bnede ny specialskole.” Tør politikerne i Norddjurs tage lige sÃ¥ modige beslutninger, eller skal vi de næste fire Ã¥r høre pÃ¥ inklusionens fortræffeligheder og rÃ¥be hurra, hver gang der bliver sagt børneby ?
Med venlig hilsen
Lars Østergaard
Medlem af Norddjurs Kommunalbestyrelse for Venstre.
Kilde: Lars Østergaard, Medlem af Norddjurs Kommunalbestyrelse for Venstre, d. 25/9 2013.
/Bjarke.
|
|
|
Tak til
|
|
|
Nyhedsstrøm | Hent nyhederne fra din egen nyhedslæser eller vis dem pÃ¥ din hjemmeside. |
Net Nyt | Problemer med din opkobling? - Check Netstatus her
Download programmer for sikring af din PC - her
Brug for antispam til din mailserver - antispam
|
|