Den 11. januar fortæller Poul Erik Hansen her i Grenaa Bladet om et brev, som ikke er kommet frem.
Det beklager jeg på vegne af Post Danmark.
Vore kvalitetstest viser, at 0,00121% breve ikke afleveres hos den rette modtager, men derfra til at slutte, at bortkomne breve skyldes tyveri ved Post Danmarks ansatte, er der meget langt.
Jeg erkender, at vi har haft et broddent kar blandt vores ansatte her på Djursland, men jeg vil understrege, at det er et sjældent enkelttilfælde, og at forholdet på grund af sin art har givet genlyd blandt medarbejderne i Østjylland.
I alle tilfælde, hvor der kan spores en systematik i bortkomsten af forsendelser, inddrages vores interne sikkerhedstjeneste. Når der trods alt alligevel er forsendelser, der ikke kommer frem, er årsagen typisk, at forsendelsen er afleveret hos den forkerte. Heldigvis dukker forsendelsen ofte op igen, men i andre tilfælde bliver den ikke lagt i den nærmeste postkasse for derefter at nå rette modtager.
Disse oplysninger bringer desværre ikke den omtalte forsendelse til veje, men som postmester på Djursland vil jeg gerne slå fast, at vi i Post Danmark har stor fokus på kvalitet i omdelingen, og at Post Danmarks medarbejdere er kendetegnet ved troværdighed.
Med venlig hilse
Per Thinggaard
Postmester ved
Grenaa Postkontor
Kilde: Grenaa Bladet
Rex