Venstre-kandidaten Lars Østergaard gør i det følgende opmærksom på, at vi hele tiden må lægge os i selen for at forbedre vor egns image i resten af landet:
Når jeg taler med mine venner rundt om i landet, er de ikke i tvivl om vores image på Norddjursland: ”En fattig udkantskommune, hvor virksomhederne lukker”.
Dén opfattelse skal ændres gennem positiv omtale og markedsføring. Det hjælper meget på vores image, når Børsen mandag d. 3. oktober omtaler succéshistorien: ”Danmarks nye supergazelle er fra Grenå”. Vi skal også fortælle, når Grenå Havn får succés med dén markedsorienterede profil, hvor potentielle kunder gøres reelle. En større annoncering i Jyllands-Posten af boliger og byggegrunde i Norddjurs vil også have en positiv effekt. Forsamlingshusenes igangsatte aktiviteter, Grenå Kulturhus, fritidstilbud, naturen og fornuftige boligpriser er sammen med de ny-restaurerede skoler og en velfungerende detailhandel også vigtige salgsparametre overfor de unge aktive familier, vi ønsker at tiltrække.
Vi skal fortsætte kampen og lobbyismen for at få en motorvej og et større beløb i de kommende statslige udligninger. Norddjurs har potentialet til det store udviklings-gennembrud, men vi skal huske at fortælle de positive historier til omverdenen igen og igen.
Kilde: Skrevet af V-kandidat Lars Østergaard fra Grenå i Randers Amtsavis d. 11. oktober
rex