Grenå Bladet:
Bestyrelsen for Destination Djursland har netop udpeget turistchef Per Rasmussen, Grenaa, som den kommende destinationschef for hele kontakt- og salgsarbejdet for den samlede turisme på Djursland.
Per Rasmussen er en velkendt og yderst respekteret person på hele Djursland, og han har ikke mindst ydet en meget stor indsats i forbindelse med den aktuelle reetablering af Destination Djursland efter den megen uro og økonomiske usikkerhed, der gennem nogle måneder har været en hæmsko for det samlede turistarbejde i regionen.
Således er der nu fastlagt en ny ledelse og organisation, der allerede er i fuld gang med at udbygge og udvikle de mange turistmuligheder, som det samlede Djursland kan byde på.
Organisationen i Destination Djursland er nu målrettet sat i arbejde med en fleksibel styrke medarbejdere, der virker dels i Destinationens hovedkontor og dels ude på de enkelte turistbureauer.
I det samlede arbejde er ligeledes vedtaget, at der skal foretages en professionel opgradering af bemandingen på turistbureauet i Ebeltoft, der er ét af Destinationens meget vigtige arbejdsområder. Hvordan denne opgradering konkret skal foregå, vil blive offentliggjort i løbet af kort tid.
Formanden for Destination Djursland, borgmester Torben Jensen, Rougsø Kommune, fortæller:
— Det er med stor glæde og tilfredshed, at vi nu har kunnet udnævne Per Rasmussen til vores nye destinationschef. Og vi er også meget glade for, at vi snart kan præsentere en markedstilpasset løsning på ledelsen af turistbureauet i Ebeltoft. Med disse to tiltag er vi nu godt rustet til at klare de nye opgaver i fremtiden. Samtidig glæder vi os ekstra meget over den store opbakning, som både det private erhvervsliv, turistforeningerne og de offentlige myndigheder har vist os gennem de svære måneder, vi har været igennem. Djurslands Udviklingsråd har givet os nogle økonomiske betingelser, der bevirker, at vi nu kan koncentrere os om salgsarbejdet i første omgang, og så afdrage på den gamle gæld siden hen. Så lige nu skal alle gode kræfter altså koncentreres om at styrke salgsarbejdet og modtagelsen af de mange turister til det samlede Djursland, slutter Torben Jensen.
Kilde:
unavngivet