Økonomiudvalget den 8. juni 2004
1. Budget 2005 - Fastlæggelse af udgiftsrammer
Økonomiudvalget vedtog den 6. januar 2004 budgetprocedure for perioden 2005 – 2008. Ved denne lejlighed blev det besluttet, at rammebudgettering skal være den overordnede budgetteringsmodel, da kommunen har behov for en stram økonomisk styring, og denne model sætter fokus på finansiel balance i budgetarbejdet.
Udgangspunktet for rammebudgettering er finansieringsdelen, det vil sige udskrivningsprocenten, ændringer i udskrivningsgrundlaget og den ønskede kassebeholdning.
Budgetlægningen starter med at fastlægge en teknisk driftsramme for 2005. Denne tekniske driftsramme er en fremskrivning af budget 2004 samt eventuelle korrektioner på baggrund af årsregnskabet 2003 – dvs. det politisk fastsatte serviceniveau er udgangspunktet.
Rammen beregnes således ud fra det eksisterende budget korrigeret for tillægsbevillinger, politiske beslutninger, lovgivningsmæssige ændringer og ændringer som følge af den befolkningsmæssige udvikling.
Økonomiafdelingen har netop afsluttet udarbejdelsen af det tekniske budget, som er vedlagt dagsordenen.
I det tekniske budget er der indarbejdet en ekstra kolonne, der viser det tekniske budget inklusive resultatet fra kommunalbestyrelsens investeringsseminar den 25. marts 2004 (skattefinansierede anlægsopgaver).
Sideløbende med udarbejdelsen af det tekniske budget er der blevet udarbejdet råderumsnotater, der blev forelagt kommunalbestyrelsen på et møde med afdelings- og institutionslederne den 13. maj 2004.
Formændene for de stående udvalg er indbudt til at deltage i behandlingen af punktet.
På mødet er det hensigten, at fastlægge udgiftsrammerne for 2005 for de stående udvalg og Økonomiudvalget.
2. Budgetopfølgning - Socialudvalgets område
Sagsfremstilling:
I forbindelse med budgetopfølgningen for 1. kvartal 2004 blev der peget på nogle områder under Socialudvalgets regi, hvor der kunne opstå budgetmæssige problemer.
Det drejer sig om revalidering på kontanthjælpsområdet, fleksjob, ældreområdet samt førtidspension.
Disse områder er der efterfølgende blevet arbejdet med, og der er nu lavet en status over det arbejde, der er i gang på områderne.
Sammenfattende for de fire områder må der forventes merudgifter i forhold til budgettet med ansøgning om tillægsbevilling til følge. Der er imidlertid en række forhold, der vil blive undersøgt nærmere, inden en sådan ansøgning fremsendes. Det forventes dog, at en del af merudgifterne kan dækkes ind fra områder, hvor der kan ses mindreudgifter i forhold til budgettet.
Notat, der nærmere redegør for de fire problemområder, er vedlagt sagen.
3. Delvis revision af kommuneplan
Sagsfremstilling:
Ifølge planlovens § 23 a, stk. 1, har kommunalbestyrelsen pligt til at vurdere kommuneplanen hvert 4. år i planstrategien og revidere i det omfang, det besluttes i planstrategien. Den delvise revision af kommuneplanen skal være færdig inden det 4. år.
Revisionen af kommuneplanen vil omfatte temaerne: Kommunesammenlægning og kommunalt samarbejde, landdistriktspolitik og bosætning.
Der foreligger en revideret arbejdsplan i forhold til den tidligere udleverede plan af 22. januar 2004 på økonomiudvalgets møde den 27. januar 2004.
Bilag: Revideret arbejdsplan af 26. maj 2004.
Kommunaldirektøren indstiller, at forslag til revideret arbejdsplan godkendes.
4. Forslag til lokalplan nr. 76, Dalstrup Centret - en sikret institution
Sagsfremstilling:
Dette lokalplanforslag omhandler det tidligere Dalstrup Centret. Dalstrup Centret er oprindeligt bygget i 1888 som plejehjem, men har de seneste år været anvendt til efterskole.
Baggrunden for udarbejdelsen af en ny lokalplan er en folketingsbeslutning. I forbindelse med vedtagelsen af finansloven for 2004, hvor det blev besluttet at styrke kampen mod ungdomskriminaliteten. I forliget indgik, at der skal oprettes 25 nye sikrede pladser i landet, heraf har socialministeriet anmodet Århus Amt om at oprette 10 pladser.
Lokalplanen for området skal give mulighed for at etablere en sikret døgninstitution for unge kriminelle med tilhørende faciliteter på Dalstrup Centret. Området udlægges til offentlige formål, der sikrer etablering af en døgninstitution med plads til 10 unge kriminelle i Dalstrup Centrets hovedbygning, og gør det muligt at anvende centrets øvrige bygningsmasse til administration, værksteder og beboelse.
Der er lagt vægt på, at Dalstrup Centrets samlede bygningsmasse har en størrelse, der gør stedet velegnet til den ønskede anvendelse.
Lokalplanforslagets areal vejbetjenes fra Dalstrupvej syd for området, ejendommens to beboelsesbygninger har vejadgang til Kløvhøjvej mod syd.
Bilag: Forslag til lokalplan nr. 76.
Teknisk chef indstiller, at lokalplanforslaget vedtages offentliggjort og fremlægges til offentlig høring i 8 uger.
5. Grenaa Andelsboligforening, afdeling 13, Færingevej, Bønnerup Strand
Sagsfremstilling:
Grenaa Andelsboligforening har meddelt, at der er store udlejningsvanskeligheder med foreningens nyopførte afdeling 13, Færingevej, Bønnerup Strand.
Afdeling 13 omfatter 18 boliger.
Anslået driftsbudget pr. 31. maj 2004 udviser et underskud på 314.489,00 kr.
Pr. 1. juni 2004 er der udlejet 8 boliger, og 1 bolig er reserveret.
Grenaa Andelsboligforening har den 9. marts 2004 søgt om særlig driftsstøtte i Landsbyggefonden. Fonden har efterfølgende meddelt, at ansøgningen først bliver behandlet i efteråret 2004 på grund af ansøgningernes mængde, samt begrænsede økonomiske ressourcer.
Borgmesterkontoret skal oplyse, at der - jfr. lovbekendtgørelse nr. 626 af 30. juni 2003 om almene boliger samt støttede private andelsboliger, § 96 f - kan ydes tilskud, lån eller garanti for lån eller for lejetab til almene boligafdelinger, der har væsentlige problemer af økonomisk, social eller anden karakter osv.
Bilag beror i sagen.
Kommunaldirektøren indstiller, at der - jfr. bekendtgørelsens 96 f - ydes garanti for manglende huslejeindtægter indtil sagen er afgjort i Landsbyggefonden, dog max. indtil udgangen af 2004.
6. Gebyrfastsættelse - legitimationskort til unge
Sagsfremstilling:
Ved lov nr. 213 af 31. marts 2004 skærpes reglerne om unges køb af tobak og alkohol. Med virkning fra 1. juli 2004 skal unge være fyldt 16 år for at købe tobak og alkohol i butikker.
Loven indeholder bestemmelser om, at den unge ved ansøgning til opholdskommunen kan få udstedt et legitimationskort med foto, således at den unge, der ikke har anden billedlegitimation, kan bevise, at alderskravet er opfyldt.
Af en bekendtgørelse, der vil blive udstedt af Indenrigs- og Sundhedsministeriet, vil det fremgå, at kommunen kan fastsætte et gebyr på maksimalt 150 kr. til dækning af kommunens omkostninger i forbindelse med udstedelse af kortet.
Gebyrfastsættelsen foretages efter lovens bestemmelser af kommunalbestyrelsen, og da der kun afholdes et møde før lovens ikrafttræden, er sagen medtaget på kommunalbestyrelsens møde, uagtet, at den tilhørende bekendtgørelse ikke er udstedt ved sagens fremstilling.
Kommunaldirektøren indstiller, at gebyret fastsættes i overensstemmelse med den kommende bekendtgørelses maksimumsbeløb.
7. Garantistillelse - Gjerrild-Bønnerup Friskole
Sagsfremstilling:
Gjerrild-Bønnerup Friskole ansøger om kommunegaranti på 2.800.000 kr.
Garantien ønskes ydet for et kreditforeningslån i forbindelse med udbygning af friskolen for et beløb af ca. 3,6 mio. kr.
Udbygningen omfatter børnehaveklasse og SFO, storegruppens (7. - 9. kl.) lokaler, grupperum til mellemgruppen (3. - 6. kl.) samt forbedring af personalefaciliteter.
Friskolens ejendomsvurdering for 2004 er på 4.950.000 kr., og ejendommen er p.t. belånt med to kreditforeningslån med en samlet restgæld på 2.432.570 kr., hvoraf kommunen har ydet garanti for 1.250.570 kr. Garantien blev ydet på kommunalbestyrelsens møde den 11. april 2002 i forbindelse med nybygning af to klasseværelser.
Økonomichefen skal oplyse,
at der ikke er medsendt et konkret lånetilbud, hvorfor det ikke er muligt at kontrollere om det eventuelle lån opfylder reglerne i lånebekendtgørelsen, og
at betingelserne for at yde garanti er, at garantibeløbet fradrages i kommunens låneramme, eller at kommunen deponerer et beløb af tilsvarende størrelse. Da kommunen har dispensation fra kassekreditreglen, er kommunens låneramme i realiteten nulstillet, hvorfor alene deponeringsreglen er anvendelig. Denne mulighed er på grund af kommunens økonomiske situation ikke realistisk. Et muligt alternativ vil derfor alene være at søge Indenrigs- og Sundhedsministeriet om dispensation fra deponeringsbestemmelserne.
8. Opløsning af den ikke-erhvervsdrivende fond “Bønnerup Huset”
Sagsfremstilling:
Den ikke-erhvervsdrivende fond “Bønnerup Huset” har besluttet at opløse fonden, og overgive Bønnerup Huset til Bønnerup og Omegns Borgerforening.
Vedtægternes § 8 lyder således: “Bestyrelsen kan eenstemmigt vedtage at opløse fonden, og denne vedtagelse skal godkendes af fondsregisteret. I dette tilfælde skal fondens midler tilfalde en anden tilsvarende fond eller efter nærmere aftale med Nørre Djurs Kommune. Fondens formue kan ingensinde tilfalde bidragydere eller andre givere.”.
Bønnerup og Omegns Borgerforening er ikke en tilsvarende fond, men en forening med tilsvarende formål som “Bønnerup Huset”, herunder, at “Opløses foreningen, skal dens midler anvendes efter den sidste generalforsamlings bestemmelser - dog ikke til deling blandt medlemmerne.”, som det er anført i § 20 i borgerforeningens vedtægter.
Bestyrelsen for den ikke-erhvervsdrivende fond “Bønnerup Huset” ansøger på den baggrund om kommunens godkendelse af opløsning af fonden, og overdragelse af Bønnerup Huset til Bønnerup og Omegns Borgerforening.
Efter kommunens godkendelse vil der efterfølgende blive søgt om godkendelse af fondsregistret.
Kommunaldirektøren indstiller, at ansøgningen imødekommes.
9. Ligningsplan for produktionsåret 2004/2005
Sagsfremstilling:
Vedrørende ligningsplan 2004/2005.
Der foreligger forslag til ligningsplan for produktionsåret 2004/2005.
Forslaget tager udgangspunkt i § 1 i Skattestyrelsesloven jfr. lovbekendtgørelse nr. 805 af 24. september 2003, hvorefter kommunalbestyrelsen har ansvaret for, at der hvert år udarbejdes en kommunal ligningsplan, og at planen følges.
Forslaget til ligningsplan har været forelagt ToldSkat Østjylland der udtaler, at planen opfylder de krav, der er opstillet i den af Ligningsrådet vedtaget centrale ligningsplan.
I forhold til ligningsplanen for produktionsåret 2003/2004 er indstillingen for gruppen af VIP-personer ændret således:
Ligningsplan 2003/2004 Ligningsplan 2004/2005
Kommunalbestyrelsens medlemmer Borgmesteren
Skatteankenævnets medlemmer Skatteankenævnets formand
Skatteafdelingens personale Uændret
Kommunens direktion Uændret
Skatteinspektøren indstiller, at forslaget godkendes.
10. Projekt 141.747 Forbedret spildevandsrensning fra Fannerup
Sagsfremstilling:
Ansøgning om anlægsbevilling på 300.000 kr.
Udgift til projektering i forbindelse med forbedret spildevandsrensning fra Fannerup. Notat af 20. april 2004 beror i sagen.
Anlægsbevillingen foreslås finansieret ved det på investeringsoversigten for 2004 afsatte rådighedsbeløb.
Teknisk chef indstiller, at der gives bevilling som ansøgt.
Beslutning i Udvalget for Teknik og Miljø den 27. maj 2004
Fraværende: Ingen
Indstillingen anbefales.
11. Licitationsresultat - EU-udbud af lokal kollektiv trafik i Nørre Djurs Kommune
Sagsfremstilling:
Der blev den 11. maj 2004 afholdt licitation på EU-udbud af lokal kollektiv trafik i Nørre Djurs Kommune.
Udbudet omfatter dels kørsel på lokalruterne (skolebusser) og dels kørsel i forbindelse med aktivitetscentret ved plejehjemmet Vestervang i Ørum. Kontraktløbetiden er 5 år fra den 1. august 2004 til 31. juli 2009.
Ni vognmænd havde rekvireret udbudsmaterialet. Heraf bød seks vognmænd på alle eller enkelte pakker af lokalruterne. Alle seks vognmænd bød på aktivitetscenterkørslen.
Licitationsresultatet fremgår af medsendte oversigt.
Cowi, som er rådgiver i forbindelse med udbudet, har udarbejdet en evalueringsrapport, hvoraf det fremgår, hvilke af de indkomne tilbud, der er mest fordelagtige for Nørre Djurs Kommune under hensyntagen til de opstillede kriterier for valg af tilbud.
Evalueringsrapporten fra Cowi beror i sagen.
Teknisk chef indstiller,
at Cowi´s anbefaling følges således, at entreprisen på pakke 5, der omfatter alle 4 driftsbusser, overdrages til Connex Danmark A/S, samt
at entreprisen på aktivitetscenterkørsel overdrages til Sørens Busser, Ramten.
Beslutning i Udvalget for Teknik og Miljø den 27. maj 2004
Fraværende: Ingen
Indstillingen anbefales.
12. Evaluering af forsøgsordning med telebus i Nørre Djurs Kommune
Sagsfremstilling:
Nørre Djurs Kommune har pr. 1. september 2004 kørt som forsøg i 2 år.
Telebusordningen er først og fremmest tilrettelagt med henblik på befordring af ældre til læge, indkøb og aktiviteter i dagtimerne, men er åben for alle borgere i Nørre Djurs Kommune samt deres gæster. For ikke visiterede passagerer gælder samme zone- og takstsystem som ved Århus Amts regionalruter.
Telebussen har fra start og frem til maj 2004 haft 4927 passagerer (gns. 58 om ugen). Heraf har 62% af passagererne indløst billet, de resterende 38% omfatter visiteret lægekørsel.
En følgegruppe bestående af repræsentanter fra Ældrerådet, Centerrådet, Aktivitetscentret på Vestervang plejehjem, Socialafdelingen, vognmændene samt Teknisk Afdeling har 4 gange i forløbet evalueret telebuskonceptet.
To lokale vognmænd varetager kørslen på skift én uge ad gangen. Kontrakterne udløber pr. 31. august 2004.
Status maj 2004
• Nørre Djurs Telebus kører som forsøgsordning i perioden 1. september 2002 til 1. september 2004.
• Endelig evaluering med følgegruppen er lavet i marts 2004.
• Kontrakt med 2 lokale vognmænd udløber den 31. august 2004.
• På budget 2004 er der afsat rådighedsbeløb til 12 måneders kørsel med telebus.
• Telebusordningen er en del af det råderumsnotat, der skal behandles i forbindelse med budget 2005.
Notat Evaluering af forsøgsordning med Telebus i Nørre Djurs Kommune af maj 2004 fremsendes.
Notatet samt Telebusfolder med oplysningsblad 2003 beror i sagen.
Teknisk chef indstiller,
at telebusordningen foreløbig fortsætter året ud efter nuværende køreplan og efter nærmere forhandling med eksisterende telebusvognmænd, samt
at der afholdes udbud af en revideret telebusordning i efteråret, såfremt der træffes beslutning om at fortsætte en telebusordning efter den 1. januar 2005 i forbindelse med behandling og vedtagelse af budget 2005.
Beslutning i Udvalget for Teknik og Miljø den 27. maj 2004
Fraværende: Ingen
Indstillingen anbefales.
13. Norddjurs Daghøjskole Kursus og Projektcenter - opsigelse af lejemål.
Sagsfremstilling:
Bestyrelsen for Norddjurs Daghøjskole Kursus og Projektcenter besluttede på bestyrelsesmødet den 11. marts 2004 at afvikle skolen.
Der har efterfølgende 27. april 2004 været afholdt et møde mellem bestyrelsen for Norddjurs Daghøjskole Kursus og Projektcenter og direktionen om afvikling af skolen.
Bestyrelsen udtrykte ønske om, at lejemålet bliver opsagt pr. 30. juni 2004.
På mødet udtrykte direktionen forståelse for ønsket og ville anbefale tidspunktet for lejemålets ophør, idet man snarest ville iværksætte arbejdet med at finde anvendelse af bygningerne.
Der henvises til efterfølgende sag.
Det kan oplyses, at der i henhold til lejekontakten er et opsigelsesvarsel på 1 år til ophør pr. den 1. januar.
Forhold i forbindelse med ophør af Norddjurs Daghøjskole Kursus og Projektcenter vil blive forelagt for kommunalbestyrelsen efter endelig boopgørelse.
Referat fra mødet mellem bestyrelsen for Norddjurs Daghøjskole Kursus og Projektcenter og Nørre Djurs Kommune er vedlagt i sagen.
Forvaltningsdirektøren indstiller at lejemålet ophører pr. 30. juni 2004.
Beslutning i Børne- og Kulturudvalget den 13. maj 2004
Fraværende: Ingen
Anbefales.
Beslutning i Socialudvalget den 27. maj 2004
Fraværende: Hans Møller forlod mødet under pkt. 7 og efterfølgende punkter.
Anbefales
14. Norddjurs Daghøjskole Kursus og Projektcenter - bygningernes anvendelse
Sagsfremstilling:
I forbindelse med, at Norddjurs Daghøjskole Kursus og Projektcenter ophører med sin virksomhed forventes de lejede lokaler at blive disponible til andet formål fra 1. juli 2004.
Der henvises til foregående sag.
Stendysseskolen er interesseret i at flytte til Daghøjskolens lokaler. Dette begrundes med, at den nuværende placering ikke er hensigtsmæssig, da skolen driver sin virksomhed på 3 lokaliteter i Stenvad: Forvalterboligen, Stendyssevej 22, pavillonen ved tidligere Produktionsskole, Stendyssevej 16, og ejendommen på hjørnet af Stenvad Bygade og Ørumvej, Stenvad Bygade 29. Der forventes endvidere at skulle anvendes en del midler til vedligeholdelse af Forvalterboligen (Nyt tag), endvidere skal pavillonen have en ny bygningsskal.
Boligen Stenvad Bygade 29 er nyrenoveret og i god stand.
Stenvadcentret er interesseret i at overtage pavillonen til aktiveringsformål.
Bøvl (Djurslands Net m.v.) har henvendt sig og er interesseret i et lejemål umiddelbart i Daghøjskolens tidligere lokaler. Det undersøges om en leje af Stendysseskolens lokaler kunne være relevant.
Såfremt Stendysseskolen flytter til Daghøjskolens tidligere lokaler vil det være hensigtsmæssigt at Familieværkstedet flytter.
Familieværkstedet kan umiddelbart placeres i ejendommen Stenvad Bygade 29.
Ved en omrokering i bygningernes anvendelse vil der samlet set ikke ske driftsudvidelser i det almindelige bygningsdriftsbudget.
Dog forventes der at skulle anvendes ca. 50.000 kr. til bygningsmæssige ændringer (Opførelse af skillevægge, EDB-installationer) inden Stendysseskolen kan gøre brug af Daghøjskolens-/Familieværkstedets lokaler. Finansiering kan ske via hovedkonto 3.
Endvidere vil det være nødvendigt at renovere visse bygningsdele (tidligere bageri) herunder at indlægge varme og isætte nye vinduer. Der forsøges indarbejdet en driftsbevilling på 50.000 kr. årligt i en 4-årig periode til opgaven.
Ved salg/udleje af Forvalterboligen vil nettoprovenuet tilfalde de likvide midler.
(Ved salg af Forvalterboligen vil der skulle ske en udmatrikulering.)
Forvaltningsdirektøren indstiller
at Stendysseskolen overtager de lokaler som Daghøjskolen/Familieværkstedet tidligere rådede over.
at Familieværkstedet flytter til ejendommen Stenvad Bygade 29
at Forvalterboligen, Stendyssevej 22 sælges, alternativt udlejes.
at Pavillonen ved tidligere Produktionsskole overtages af Stenvadcentret.
at finansiering af de 50.000 kr. til bygningsmæssige ændringer kan ske inden for hovedkonto 3. Beløbet vil blive fundet ved kommende budgetopfølgning
at der i de kommende 4 budgetår (2005 – 2008) vil blive søgt indarbejdet et årligt beløb på 50.000 kr. til den mest nødvendige renovering af bygningerne.
Beslutning i Børne- og Kulturudvalget den 13. maj 2004
Fraværende: Ingen
Anbefales.
Kirsten Bech Hansen kunne ikke anbefale.
Beslutning i Socialudvalget den 27. maj 2004
Fraværende: Hans Møller forlod mødet under pkt. 7 og efterfølgende punkter.
Anbefales
15. Forpagtningskontrakt - Tørvecafeen
Sagsfremstilling:
Tørvecaféen i Stenvad Mosebrugscenter blev etableret i 2000.
Etableringen af caféen var primært tænkt som et tilbud til besøgende og endvidere som et sted, hvor der kunne afholdes lokale arrangementer samt at lokaliteterne kunne anvendes til øvrige kommunale formål.
Efter en spæd start med ringe omsætning er situationen den, at omsætningen nu er så høj, at det vurderes, at der er mulighed for bortforpagtning af caféen.
Det kan oplyses, at det ikke er en kommunal opgave at drive serveringsvirksomhed eller yde støtte hertil og at restaurationsvirksomhed i tilknytning til f.eks. museer skal søges bortforpagtet på markedsmæssige vilkår.
Kommunalbestyrelsen besluttede den 1. april 2004 i forbindelse med en besvarelse af en klage over konkurrenceforvridende virksomhed, at den kunne tilslutte sig Tilsynets opfattelse og straks ville forsøge at bortforpagte Tørvecaféen.
Der indrykkes udbudsannonce på baggrund af kommunalbestyrelsens beslutning snarest muligt.
Udkast til forpagtningskontrakt er vedlagt i sagen.
Forvaltningsdirektøren indstiller
At udkast til forpagtningskontrakten godkendes
At de nærmere vilkår forhandles med tilbudsgivere til senere godkendelse i kommunalbestyrelsen
Beslutning i Socialudvalget den 27. maj 2004
Fraværende: Hans Møller forlod mødet under pkt. 7 og efterfølgende punkter.
Anbefales med redaktionelle ændringer
16. Politisk og administrativ proces i forhold til aktiverings- og arbejdsmarkedsområdet - handleplan
Sagsfremstilling:
I november 2003 igangsatte Nørre Djurs Kommune en proces indenfor aktiverings- og arbejdsmarkedsområdet.
Processen involverede kommunalbestyrelsen, forvaltningen såvel som aktiveringstilbudene.
På baggrund af oplæg fra konsulentfirmaet NIRAS Konsulenterne besluttede kommunalbestyrelsen sig for Den Kvalificerede Minimumsmodel, som betyder, at Nørre Djurs Kommune samler sine aktiviteter i regi af Stenvadcentret og samtidig strammer op omkring en række procedurer samt Stenvadcentrets profil.
Kommunalbestyrelsen har endvidere besluttet at lave en handleplan for kommunen fremtidige aktiveringstilbud. NIRAS Konsulenterne har fremsendt forslag til handleplanen med fire overskrifter: Grundlag, Fundament for aktiveringsindsatsen, Opgaver og kompetencer og Implementering.
NIRAS Konsulenterne har endvidere fremsendt tilbud om medvirken til rekruttering af medarbejdere og leder til Stenvadcentret på baggrund af implementeringen af Den Kvalificerede Minimumsmodel.
Notat og tilbud fra NIRAS Konsulenterne er vedlagt sagen.
Forvaltningsdirektøren indstiller
1. At handleplanen godkendes
2. At der besluttes én af følgende muligheder
a) NIRAS Konsulenterne medvirker ikke ved rekruttering af medarbejdere og leder til Stenvadcenteret
b) NIRAS Konsulenterne medvirker ved rekruttering af medarbejdere og leder til Stenvadcentret, jfr. Tilbud.
c) NIRAS Konsulenterne medvirker ved rekruttering af leder til Stenvadcentret, jfr. Tilbud
Beslutning i Socialudvalget den 27. maj 2004
Fraværende: Hans Møller forlod mødet under pkt. 7 og efterfølgende punkter.
Hans Møller forlod mødet under behandling af punktet.
Ad 1. Anbefales
Ad 2. Gert Eriksen og Peter Bo Jensen anbefaler 2 a
Knud Erik Olesen og Torben Lund anbefaler 2c, dog med ændringer i tilbuddet fra
NIRAS Konsulenterne.
17. Eventuelt
Sagsfremstilling:
Kilde: Nørre Djurs kommune
Rex