Brugerundersøgelse blandt brugerne af mad fra Rosenholm Kommunes køkken i Hornslet.
Endnu større tilfredshed med køkkenet på Rosengården.
Køkkenet har for anden gang afsluttet en brugerundersøgelse, som viser stor tilfredshed. Brugerne i både madudbringningen, de faste beboere og cafeens gæster er blevet spurgt om deres tilfredshed med serviceniveauet og madens kvalitet.
Størst tilfredshed var der hos pensionister, der får maden bragt ud med hele 93 % tilfredse brugere. Det blev også slået fast, at der ikke er noget tydeligt ønske om at få den varme mad serveret til aften, kun 3% ønskede det.
Beboerne på Rosengården var også i år overvejende tilfredse eller endda meget tilfredse.
Mest tilfredshed var der med madens sammensætning og konsistens, hvilket overrasker, da der samtidigt var mindre tilfredshed med kødets mørhed. Kødets mørhed har siden sidste års brugerundersøgelse været et fokuspunkt, da 19 % ikke var tilfredse.
Caféen stod for den største tilfredshed med hele 99% tilfredshed med kvalitet og service fra køkkenet.
Konsekvenser af brugerundersøgelsen.
Køkkenet arbejdet med at sikre mørt kød sammen med leverandørerne ved bl.a. at anvende kød, som er marineret i en speciel saltopløsning. Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at erhverve kød, som er mere mørt. Det er nu gjort muligt at vælge en hakket ret i det menuvalg, der blev indført sidste år. Derfor vil flere med fordel, og i særdeleshed de ældre med tyggeproblemer, kunne benytte sig af denne mulighed for at vælge en hakket menu.
Køkkenet vil derfor, med en brevkampagne, gøre en indsats for at få de ældre, der synes det er svært at håndtere skemaerne til menuvalg, til at bede pårørende om at hjælpe dem med at udfylde menuvalgskemaerne.
Med venlig hilsen
Lisbeth Bielefeldt
Formand for Social- og Arbejdsmarkedsudvalget
Kilde: www.rosenholm.dk
Lars B. Nielsen