”Sagen om statspenge til banestrækningen mellem Grenå Havn og Grenå Station er bestemt ikke færdig, og at kæde dén sag sammen med store anlægsinvesteringer i København og Århus er helt forkert.
I Århus har man presset på over for Trafikministeriet siden 1997 for en statslig medfinansiering af en tunnel til Århus Havn. I København er beslutningen om yderligere Metro-byggeri foretaget efter mange analyser og undersøgelser over en længere årrække.
At banesporene fra stationen i Grenå til havnen ikke kan bære de større lokomotiver, der skal bruges på strækningen, er en ny sag. Den er opstået, efter at de nye aktører på godsbanetransport-området er gået over til at bruge større trækkraft – og dermed større lokomotiver.
Det siger sig selv, at problemet med vores banespor til havnen skal løses nu. Det kan ikke indgå som en del af regeringens anlægsbudget for 2007 og 2008. Hverken i Grenå Kommune eller i Grenå Havn ligger vi på den lade side for at få skabt en løsning – vi har alle kontakter i gang for at få en helhedsløsning på hele strækningen fra Århus og helt til Grenå Havn.”
Kilde: Skrevet af Venstre-viceborgmester Svend Brandstrup Hansen fra Grenå i Randers Amtsavis d. 11. nov
\jh