Det er med meget stor glæde, at vi kan informere om en massiv og positiv opbakning til markedsføringskampagnen 2005 fra det primære turisterhverv på Djursland.
Destination Djursland har de sidste 2 måneder arbejdet intenst med udarbejdelse og koordinering af Djurslands fælles markedsføringskampagne for det kommende år.
Djursland har det hele, men uden synlighed og konstant påvirkning af potentielle gæster kan vi ikke fastholde og udbygge den betydelige turisme, som gør Djursland til et af Danmarks absolut største og mest betydningsfulde turistområder.
Turismeproduktet består af utrolig mange komponenter som alle, på den ene eller anden måde, bidrager til at gæsten får en dejlig ferie eller ophold og en totaloplevelse, som forhåbentlig gør, at man har lyst til at komme igen og samtidig virke som ambassadør for, at andre også får lyst til at besøge Djursland.
Derfor er det meget flot at så mange har valgt at bakke op om markedsføringskampagnen.
Vi har en stigning i økonomien på ca. 10 % hvilket giver os mulighed for enstørre og endnu bredere indsats på vore nærmarkeder.
Deltagere i kampagnen er: 17 hoteller, kroer og feriecentre, 5 golfklubber, 3 vandrerhjem, 4 rederier, 1 lufthavn, 1 busselskab, 3 feriehusudlejningsfirmaer, 5 handelsstandsforeninger, 11 campingpladser, 16 attraktioner og museer og 48 private værelses- og ferie på landet-udbydere. Dette giver både stor bredde og en meget fin geografisk dækning ud over hele Djursland.
Selve markedsføringskampagnen består af: Et hvervekatalog i 150.000 eksemplarer og 6 sprogversioner med tilhørende distribution. Annoncering i forskellige regionale feriepublikationer i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Holland. Deltagelse i 3 messer i Danmark, 2 messer i Norge, 2 messer i Tyskland og 1, måske 2, messer i Sverige. Løbende annoncering i dagblade og temapublikationer i Skandinavien, Tyskland og Holland for Destinationens hjemmeside »visitdjursland.com«, som er hovedmediet, hvor gæsten kan søge oplysning om Djursland. Hjemmesiden bliver løbende opdateret.
I hvervekataloget og på hjemmesiden indgår også specielle sider med aktuelle aktivitets-, tema- og pakkerejsetilbud.
Vi er overbeviste om, at vi med denne fælles markedsføringskampagne og med de mange andre markedsføringstiltag, som de enkelte virksomheder hver især gennemfører, står godt rustet til at tage konkurrencen op om gæstens valg af rejsemål.
Med venlig hilsen
Destination Djursland
Per Rasmussen
Destinationschef
Kilde: Grenaa Bladet
/jimmi