For fjerde gang har Citroën-importøren i Danmark afviklet DM i Citroën-teknik, som i år har omfattet hele tre mesterskaber, nemlig teknik, karrosseriteknik og reservedele. Konkurrencen er opbygget med baggrund i den konstante tekniske udvikling af Citroën-bilerne.
I alt har 114 teknikere, 21 pladesmede og 54 reservedelsmedarbejdere deltaget i jagten på viden og points til fordel for kunderne, det enkelte værksted og organisationen som helhed.
9 teknikere, 2 pladesmede og 3 reservedelsmedarbejdere kvalificerede sig i de tre indledende runder til finalen, som bestod af to dages praktiske og teoretiske øvelser. Det lykkedes for teknikere fra Citroën Bredebro, Glostrup, Køge, Neksø, Nyborg, Odense, Valby og Vojens. For pladesmede fra Citroën Bredebro og Grenaa, og for reservedelsmedarbejdere fra Albertslund, Esbjerg og Holstebro.
Vinder af DM i Citroën-teknik 2003 er Ivan Laugesen fra Citroën Valby.
Vinder af DM i Citroën-karrosseriteknik 2003 er Niels Krogh Andersen fra Grenaa - ansat hos Citroën i Grenaa ved autoforhandler Poul Erik Sørensn, Grenaa-Bilcenter.
Og vinder af DM i Citroën-reservedele 2003 er Carsten N. Mouridsen fra Holstebro.
22 nye Renault Trafic’er til Q8
Autohuset Vestergaard A/S har netop indgået en aftale om levering af 22 Renault Trafic til benzinselskabet Q8. Og det er chaufførerne selv, der har prøvekørt og valgt Trafic.
Det var en stor dag for erhvervssælger hos Autohuset Vestergaard, Preben Lassen, da han for nylig kunne aflevere 22 nye Renault Trafic til Q8. De mange nye varebiler skal bruges som servicevogne inden for Q8's varmeservice.
Men forud for den store dag ligger der en grundig test og udvælgelse - bl.a. med en sammenlignende testkørsel på et køreteknisk anlæg, hvortil også et par andre konkurrenter var indbudt. Her havde de kommende brugere mulighed for både at køre almindelige ture og at foretage bremse- og manøvreprøver på banen. Og bagefter blev køreindtrykkene ført ind i et testskema.
- Det er jo altid spændende at være med i et sådant udbud. Og heldigvis var chaufførerne glade for vores biler og deres køreegenskaber, så de gav os topkarakterer på de fleste områder. Det betød, at Renault Trafic løb med ordren, og her i Autohuset Vestergaard A/S kunne vi glæde os over vores hidtil største varevognsordre, siger Preben Lassen.
Reanult Trafic, der kom på markedet i 2002, er den nyeste varebil fra Renault. Og i dag er dens spændende og originale design efterhånden et ikke usædvanligt syn på de danske byggepladser. Men den kompakte varebil fik også med kåringerne som såvel Årets Varebil i Danmark 2002 som Van of the Year
2002 i Europa en fornem debut på markedet.
En væsentlig fordel ved Trafic er, at den både kan leveres med højt og lavt tag og i en kort og en lang version, hvor sidstnævnte er forlænget med 40 cm. En mulighed, som Q8 har benyttet sig af, idet de både har valgt korte og lange Trafic'er.
En anden fordel ved Trafic er det brede motorprogram, der består af hele fire motorvarianter: dels en 2.0 16V benzinmotor på 120 hk og dels tre moderne dCi dieselmotorer af common rail typen, hvilket både giver høj ydelse, fint moment og reduceret brændstofforbrug.
Dieselprogrammet består af de to kendte 1.9 ltr. dCi common rail motorer på henholdsvis 82 hk (190 Nm ved 2.000 omdr./min.) og 100 hk (240 Nm ved 2.000 omdr./min.). Og samtidig er programmet netop blevet udvidet med den nye 2.5 dCi dieselmotor, der yder 135 hk og har et maksimalt drejningsmoment på 310 Nm, der allerede er til rådighed fra 1.750 omdr./min.
Priserne for Renault Trafic starter ved 145.900 kr. (ekskl. moms), mens den nye høje, lange version med 2.5 dCi motor koster 177.900 kr. (ekskl. moms).
Samtidig er det værd at bemærke, at alle versioner har serviceintervaller på 30.000 km og desuden er omfattet af Renault's drivlinegaranti, der gælder i tre år eller 200.000 km.
Kilde:
unavngivet