Tak til
 






  
05/05 2023

Referat fra kommunalbestyrelsesmøde

1. Efterretningssager

J.nr.: Init.: mc
kmb-484.doc

Sagsfremstilling:

a. 00.16.01
Djurslands Udviklings Råd. Dagsorden med bilag til DUR-mødet den 3. marts 2005.

b. 00.18.00
Indenrigs- og Sundhedsministeriet. Skrivelse om den kommunale inddeling.

c. 15.00.00G12
Arbejdsformidlingen Århus Amt, ledighedstal og Arbejdsmarkedsrådets prognose.

d. 30.00.00
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 1 af februar 2005.

e. 30.00.00
Det Kriminalpræventive Råd. SSP-samarbejdet i de nye kommunegrænser.

f. 30.10.05
Politimesteren i Grenaa. Information om en politikredsreform og en retssags- og retskredsreform.

g. 30.10.05
Politimesteren i Grenaa fremsender kopi af brev fra Justitsministeriet om fælles vagthavendefunktion mellem Grenaa, Odder og Århus.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Til efterretning.


2. Sager afgjort af udvalgene

J.nr.: Init.: mc
kmb-485.doc

Sagsfremstilling:

Der foreligger beslutningsdagsordener fra:

Det Sociale Udvalg den 3. marts 2005.
Uvalget for Teknik og Miljø den 17. marts 2005.
Børne- og Kulturudvalgets møde den 31. marts 2005.
Børne- og Kulturudvalgets møde den 31. marts 2005 - Tillægsdagsorden.
Økonomiudvalgets møde den 5. april 2005.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Til efterretning.








3. Økonomisk decentralisering - tillægsbevilling

J.nr.: 00.01 S03 Init.: hjl
of-431.doc

Sagsfremstilling:
I bilag 8 til kasse- og regnskabsregulativet har kommunalbestyrelsen fastsat nærmere regler for institutioners og områders adgang til at overføre ikke forbrugte midler eller underskud fra et regnskabsår til et andet.

Efter lukning for bogføring til regnskabsåret 2004 har Økonomiafdelingen lavet opgørelsen om overførsel til 2005. Opgørelsen kan specificeres således:

Parker og legepladser 70.200 kr.
Vandværksanlæg m.v. 37.200 kr.
Jobrotationsprojekter 393.900 kr.
Glesborg skole og SFO 244.700 kr.
Voldby skole og SFO 72.500 kr.
Ørum skole og SFO -97.600 kr.
Stendysseskolen -33.700 kr.
Skolebiblioteket -13.800 kr.
Nørre Djurs Egnsarkiv 1.700 kr.
Nørre Djurs Ungdomsskole -152.900 kr.
Folkebiblioteket 49.800 kr.
Dagplejen -38.200 kr.
Sct. Georgs Gårdens børnehave -200 kr.
Glesborg Børnehave 385.700 kr.
Børnehaven Frihedslyst 254.100 kr.
Åparkens Børnehave 128.500 kr.
Bønnerup Børnehave 123.800 kr.
Børnehaven Savværket 204.500 kr.
Fjellerup Børnehave 172.800 kr.
Plejehjemmet Nørrevang 2.600 kr.
Plejehjemmet Vestervang -35.400 kr.
Voldby Plejehjem 429.400 kr.
Aktivitetscentret 27.700 kr.
Den kommunale Tandpleje 168.800 kr.
Stenvadcentret -274.500 kr.
Shii-Take -136.700 kr.
Rådhuset 1.337.100 kr.
I alt 3.322.000 kr.

Yderligere specifikation med tilhørende notat er vedlagt sagen.

På baggrund af ovennævnte ansøges der om en tillægsbevilling for regnskabsåret 2005 på netto 3.322.000 kr. fordelt på de respektive institutioner/områder.

Økonomichefen indstiller, at ansøgningen finansieres via de likvide midler, idet ikke-forbrugte midler efter gældende regnskabsprincipper er tilfaldet kassen ved regnskabsårets udgang.

Beslutning i Økonomiudvalget den 5. april 2005
Fraværende: Ingen.

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Godkendt.








4. Grundsalg, stor- / skovparceller i Glesborg

J.nr.: 13.06.04 S29 Init.: jac
ok-242.doc

Sagsfremstilling:

Kommunens ejendom matr. nr. 10bi Glesborg, der er omfattet af lokalplan nr. 68 - Skovparceller “Paradiset”, Glesborg, er under forberedelse til udstykning med henblik på salg.

Arealet er tilplantet med varieret skov, primært gran.

Der er i lokalplanen truffet bestemmelse om detailudstykning af området, således at kommunens ejendom skal udstykkes i 5 parceller med grundstørrelser fra ca. 3.400 m2 til ca. 8.300 m2, jfr. lokalplanens kortbilag 2 og 3. Kommunens ejendom omfatter parcellerne 7-11.

Notat af 23. marts 2005 samt lokalplan nr. 68 beror i sagen.

Teknisk chef indstiller, at salgsprisen for de 5 storparceller fastsættes til 30,- kr. pr. m2 ekskl. udgifter til udstykning, kloak, el og vand.

Beslutning i Økonomiudvalget den 5. april 2005
Fraværende: Ingen.

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Grodkendt.








5. Projekt nr. 002.033, matr.nr. 10bi Glesborg, Skovparceller - Lokalplan nr. 68

J.nr.: 13.06.04 S29 Init.: jac
ok-241.doc

Sagsfremstilling:

Ansøgning om anlægsbevilling og tillægsbevilling til rådighedsbeløb i 2005.

Kommunen erhvervede ovennævnte ejendom i 2004 med henblik på udstykning og salg af 5 stor-/skovparceller.

Der er på baggrund af konkrete henvendelser fra interesserede købere indhentet tilbud på anlæg af planlagte grusveje i området, samt taget kontakt til ejer af naboejendommen matr. nr. 10ad Glesborg, der udgør 50% af lokalplanområdet. Ejeren af naboejendommen har givet tilsagn om at betale 50% af anlægsudgiften til vejanlægget.

Kommunens andel af anlægsudgifter i 2005 udgør ca. 63.000 kr. Der kalkuleres med salg af mindst 1 parcel i 2005, indtægt ca. 200.000 kr.

Notat af 23. marts 2005 samt udstykningsplan beror i sagen.

På baggrund af ovennævnte ansøges der om tillægsbevilling til anlægsbevilling på 63.000 kr. udgift og anlægsbevilling på 200.000 kr. indtægt samt tillægsbevilling til rådighedsbeløb for 2005 på 63.000 kr. udgift og 200.000 kr. indtægt. Merindtægt, netto på 137.000 kr. foreslås at tilgå kassebeholdningen.

Teknisk chef indstiller, at der gives bevilling som ansøgt.

Beslutning i Økonomiudvalget den 5. april 2005
Fraværende: Ingen.

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Godkendt.








6. Ældrechef i Nørre Djurs Kommune

J.nr.: 81.01.03 Init.: fb
ok-246.doc

Sagsfremstilling:

På baggrund af, at vores nuværende koordinerende områdeleder går på pension 1. april 2005, skal der tages stilling til, hvordan den fremtidige ledelse af ældreområdet skal være.

Der er for 2 år siden udarbejdet en ældreplan for kommunen, som i organisationen opererer med en ældrechef på området.

Da vi jo står overfor dannelse af en ny kommune, har vi ment det hensigtsmæssigt ikke at foretage en besættelse af stillingen uden at have drøftet det indgående med vores kommende samarbejdspartnere.

Derfor har der i december måned 2004 været afholdt et møde med Grenaa Kommune. Herefter er sagen blevet drøftet i den administrative styregruppe, som har givet opbakning til, at sagen kan tages op af forvaltningscheferne i de fire norddjurske kommuner.

Forvaltningscheferne afholdte møde torsdag den 10. februar 2005, hvor sagen blev drøftet med den konklusion, at det ikke kunne anbefales, at der skulle ansættes en ny chef på området med et perspektiv om en fremtidig chefstilling i den ny Norddjurs Kommune.
Der blev orienteret om sagen på socialudvalgsmødet 3. marts 2005, hvor forvaltningsdirektøren gjorde rede for planerne i perioden indtil kommunesammenlægningen.

Planerne indeholder bl.a., at der konstitueres 2 souschefer. Stillingsomfang fremgår af vedlagte notat, idet ansættelserne forudsættes holdt indenfor budgettet.

Der søges foretaget budgetomplacering af 346.730 kr. fra funktion 06.45.51 til funktion 05.32.34. Samtidig ansøges om ændring af normeringen på henholdsvis Nørrevang og Vestervang:

06.45.51 - 0,730
05.32.34 + 0,730

For så vidt angår de normerings- og fordelingsmæssige forhold, henvises til notat, som er vedlagt sagen.

Direktionen anbefaler,

at forvaltningsdirektøren varetager stillingen som ældrechef i perioden 1. april 2005 – 31. december 2006,
at der konstitueres 2 souschefer i samme periode,
at der foretages den ansøgte normeringsændring, samt
at der sker den foreslåede budgetomplacering.

Beslutning i Økonomiudvalget den 5. april 2005
Fraværende: Ingen.

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Godkendt.








7. Ørumgårdvej - byggegrunde

J.nr.: 82.02.Ø54 Init.: cl
ok-247.doc

Sagsfremstilling:

I forbindelse med byggemodning af Ørumgårdvej indbetalte kommunen en tilslutningsafgift for fjernvarmeforsyning på 10.000 kr. + moms pr. parcel.

NRGi Lokalvarme har vedtaget nye regler for tilslutning til NRGi’s fjernvarmeforsyningsområder, hvorefter der pr. parcel bliver opkrævet en yderligere tilslutningsafgift på 12.500 kr. incl. moms.

Det foreslås, at der ved fremtidige handler i købsaftalen indføres, at udgifter til NRGi (tilslutningsbidrag til varme og el) afholdes af køber.

Kommunaldirektøren indstiller, at forslaget godkendes.

Beslutning i Økonomiudvalget den 5. april 2005
Fraværende: Ingen.

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Godkendt.








8. Projekt nr. 142.766 - Detailkloakering, Fjellerup Strand. Ansøgning om tillægsbevilling til rådighedsbeløb i 2005.

J.nr.: 00.01 Ø09 Init.: ptr
utm-200.doc

Sagsfremstilling:
Der blev d. 1. februar afholdt begrænset (indbudt) licitation over etape 3: Område 9.28 H, af kloakeringen af Fjellerup Strand sommerhusområde. Der er efterfølgende indhentet underhåndsbud på 1 hovedpumpestation og 2 understationer, der indgår som bygherre leverance i det samlede projekt.

Af hensyn til koordineringen af det samlede projekt mht. både anlæg, økonomi og kontraktlige forhold i øvrigt, gennemføres totalprojektet på samme anlægsregnskab.

Samlet overslag:

Udbud, tilsyn m.v. (Carl Bro A/S) kr. 240.000
Jord- og rørentreprise (Dan Jord A/S) kr. 4.590.000
Erstatninger (for servitutpålæg mv.) kr. 60.000
Landinspektør (afsætning mv.) kr. 20.000……………..kr. 4.910.000

Hovedpumpestation kr. 416.000
Understation 1 + 2 kr. 424.000……………...kr. 840.000
-----------------
I alt: kr. 5.750.000



Sted. nr. 142.766: Detailkloakering af Fjellerup Strand
Udgift i
1.000 kr. Indtægt i
1.000 kr.
Rådighedsbeløb i 2005 4.300 - 3.600
Forventet regnskab i 2005 5.750 - 3.600
Tillægsbevillingsbehov i 2005 1.450 0

Forslag til finansiering:
Sted nr. 141.749: Renovation hovedkloak - 350
Sted nr. 141.755: Renovation Pumpest. - 500
Sted nr. 142.760: Renovation detailkloak - 600
Netto 0 0

I sagen beror: licitationsoversigt, kalkulation på pumpestationer og lodsejerinformation.

Teknisk chef indstiller, at der meddeles en tillægsbevilling til rådighedsbeløb i 2005 på udgift kr. 1.450.000 til projekt nr. 142.766, finansieret ved nedsættelse af rådighedsbeløb i 2005 på henholdsvis projekt nr. 141.749 med kr. 350.000, projekt nr. 141.755 med kr. 500.000 og projekt nr. 142.760 med kr. 600.000.

Beslutning i Udvalget for Teknik og Miljø den 17-03-05
Fraværende: Ingen

Indstillingen anbefales.

Beslutning i Økonomiudvalget den 5. april 2005
Fraværende: Ingen.

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Der meddeles endvidere tillæg til anlægsbevilling på 1.470.000 kr., hvorefter anlægsbevillingen i alt udgør 16.327.000 kr.
Godkendt.








9. Projekt nr. 141.747 - Forbedret spildevandsrensning fra Fannerup. Ansøgning om tillægsbevilling til anlægsbevilling samt frigivelse af rådighedsbeløb.

J.nr.: 06.01.03 P15 Init.: ptr
utm-198.doc

Sagsfremstilling:
Projektet, der omfatter en ny hovedkloakpumpestation i Fannerup samt trykledning til Ørum renseanlæg, er planlagt gennemført i første halvår 2005. Der er afholdt begrænset (indbudt) licitation på beton- og ledningsarbejdet d. 14. marts 2005 og p.t. indhentes underhåndsbud på pumpeleverancen.

De samlede udgifter er kalkuleret til kr. 2.375.000.
Der er tidligere meddelt en anlægsbevilling på kr. 300.000.

Der foreligger notat med kalkulation af 08. marts 2005 i sagen.

Der ansøges om tillægsbevilling til anlægsbevilling på kr. 2.075.000 samt om frigivelse af det til formålet afsatte rådighedsbeløb på kr. 2.300.000 til udførelse af kloakprojektet i 2005.

Teknisk chef indstiller, at der meddeles bevilling som ansøgt.

Beslutning i Udvalget for Teknik og Miljø den 17-03-05
Fraværende: Ingen

Indstillingen anbefales.

Beslutning i Økonomiudvalget den 5. april 2005
Fraværende: Ingen.

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Godkendt.









10. Regnskab for anlægsbevilling

J.nr.: 06.01.03S08 Init.: js
utm-195.doc

Sagsfremstilling:

Projekt 141.753 Bønnerup renseanlæg, renovering og udbygning.

Anlægsregnskabet udviser en udgift på 3.551.233,88 kr., hvilket er en mindreudgift på 46.766,12 kr. i forhold til anlægsbevillingen.

Nærmere redegørelse fremgår af de i sagen vedlagte skemaer.

Teknisk chef indstiller, at anlægsregnskabet godkendes.

Beslutning i Udvalget for Teknik og Miljø den 17-03-05
Fraværende: Ingen

Indstillingen anbefales.

Beslutning i Økonomiudvalget den 5. april 2005
Fraværende: Ingen.

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Godkendt.








11. Regnskab for anlægsbevilling

J.nr.: 06.01.03S08 Init.: js
utm-196.doc

Sagsfremstilling:
Projekt 142.765 Detailkloakering Gjerrild Nordstrand.

Anlægsregnskabet udviser en udgift på 9.556.984,88 kr. og 7.634.832,36 kr. i indtægt, hvilket er en merudgift på 156.984,88 kr. og en mindreindtægt på 65.167,64 kr. i forhold til anlægsbevillingen.

Nærmere redegørelse fremgår af de i sagen vedlagte skemaer.

Teknisk chef indstiller, at anlægsregnskabet godkendes.

Beslutning i Udvalget for Teknik og Miljø den 17-03-05
Fraværende: Ingen

Indstillingen anbefales.

Beslutning i Økonomiudvalget den 5. april 2005
Fraværende: Ingen.

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Godkendt.









12. Strukturovervejelser på uddannelsesområdet på Djursland

J.nr.: 54.02/54.04 Init.: kmk
bk-015.doc

Sagsfremstilling:
Århus amt har den 18. marts 2005 udsendt forslag til strukturændringer på uddannelsesområdet til høring.
Forslagets indhold:
Århus Amt overvejer at gennemføre nogle ændringer af strukturen på uddannelsesområdet, som kan gøre de involverede skoler mere økonomisk robuste og dermed bedre rustet til den fremtidige situation som selvejende statslige skoler.
Århus Amts Udvalg for Børn, Kultur og Uddannelse besluttede på sit møde den 15. marts 2005 at sende et forslag om en ny struktur på uddannelsesområdet til høring. Forslaget indebærer ændringer af strukturen to steder i amtet - Silkeborg-Skanderborg-Odder området og på Djursland.
På Djursland overvejes en sammenlægning af VUC Djursland og Grenaa Gymnasium og HF. Forslaget sigter på at skabe en robust institution med en lokal forankring, der kan sikre en fastholdelse og udvikling af et decentralt uddannelsestilbud på Djursland.
Den foreslåede model er betinget af, at Undervisningsministeren godkender at VUC aktiviteten kan varetages af den samlede institution, som vil være et gymnasium. Det er hensigten, at VUC Djursland og Grenaa Gymnasium & HF indgår ligeværdigt i den nye institution.
Hvis Undervisningsministeren ikke kan godkende en sådan fusion foreslås det, at der i stedet etableres en fælles ledelse for de to institutioner. Også denne model forudsætter Undervisningsministerens godkendelse.
Fastlæggelse af den nærmere organisering og ledelse vil i begge modeller ske i dialog med skolerne.
Forvaltningsdirektøren indstiller, at amtets forslag med den angivne prioritet anbefales.
Forslag til høringssvar er vedlagt sagen.
Beslutning i Børne- og Kulturudvalget - Tillægsdagsorden den 31. marts 2005
Fraværende:

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Godkendt.








13. Integrationsområdet - revision for regnskabsåret 2003.

J.nr.: 00.10.08 Init.: IH
su-270.doc

Sagsfremstilling:

Til orientering.

Integrationsministeriet meddeler, at på baggrund af kommunalbestyrelsens redegørelse som bemærkning til revisionsbemærkningerne dateret den 25. januar 2005, godkender Integrationsministeriet Nørre Djurs kommunes revisionsberetning for 2003 på integrationsområdet.

Beslutning i Socialudvalget den 03-03-05
Fraværende: Knud Erik Olesen

Til orientering.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Til efterretning.








14. Demenspolitik

J.nr.: 16.08 Init.: IH
su-274.doc

Sagsfremstilling:
Socialudvalget besluttede på mødet den 5. August 2004 at nedsætte en arbejdsgruppe bestående af den koordinerende områdeleder, kommunens 2 demenskoordinatorer, 1 repræsentant fra Ældrerådet og 1 repræsentant fra Socialudvalget til at udarbejde en Demenspolitik for Nørre Djurs Kommune.

Oplægget fra arbejdsgruppen blev behandlet på Socialudvalgets møde den 18. november 2005, hvor det blev vedtaget at sendes oplægget til høring hos berørte parter.

Oplægget blev sendt til høring hos følgende parter:
Ældrerådet
Klagerådet
Ældresagen
FOA, Randers
Dansk Sygeplejeråd

Der er modtaget høringssvar retur fra følgende:
Ældrerådet
Klagerådet
Ældresagen

De to råd og ældresagen anbefaler det forelagte forslag.

Forvaltningsdirektøren indstiller forslaget til godkendelse.

Beslutning i Socialudvalget den 03-03-05
Fraværende: Knud Erik Olesen

Anbefales.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Godkendt.








15. Frit valg på ældreområdet

J.nr.: 16.08 Init.: IH
su-275.doc

Sagsfremstilling:

Frit valg indenfor praktisk bistand og personlig pleje.

I forbindelse med en ansøgning fra privat leverandør om godkendelse som leverandør til praktisk bistand og personlig pleje, er materialet omkring frit valg ordningen gennemgået og justeret på følgende områder.

Redaktionelle ændringer er ikke medtaget.

Kontrakt:
Kontraktvarighed: Kontrakten indgås for 1 år ad gangen, hvorefter den opsiges uden yderligere varsel.

Fornyet godkendelse: Leverandøren kan søge om forlængelse 3 måneder inden kontraktens udløb.

Tilkøbsydelser: Det præciseres, at tilkøbsydelser er kommunen uvedkommende.

Forsikring: Leverandøren forsikringsselskab skal en gang årligt skriftligt bekræfte overfor kommunen, at de i ansøgningen og kontrakten omfattede forsikringer er gyldige.

Ydelse: Priserne udgår af kontrakten og medtages som bilag til kontrakten.

Almindelige betingelser:
Leverandørens
sikkerhedsstillelse: Den stillede minimums sikkerhed nedsættes fra 75.000 til 25.000 kr.

Særlige betingelser:
Overordnede princip for kontrakten
Generelt: Der er kun frit valg efter servicelovens § 71

Nødkald: Tidsfrist for hjælp ved nødkald er ændret fra 20 min. til 30 min.
Nødkald modtaget inden kl. 07.00 varetages af nattevagten.

Distriktsopdeling: Kommunen er opdelt i 2 distrikter (side 3)

Serviceniveau: Varsling om ændring ændret fra 6 mdr. til 3 mdr. (side 4)

Opsigelse: Opsigelsesvarsel ved skift af leverandør er ændret fra 3 mdr. til 1 måned fra udgangen af den måned opsigelsen er afgivet i.
Der stilles ikke krav om skriftlig opsigelse fra borgeren.

Krav til medarb.: Nørre Djurs Kommunes værdigrundlag tilføjet (side 6). Tilføjet at medarbejderne bærer skilt med navn og arbejdssted (side 6)

Uddannelseskrav: Pkt. 4.1. Tilføjet at uudannet personale kan ansættes i vikariater ved barsel og efteruddannelse, når leverandøren kan dokumentere, at det på trods af gentagne stillingsopslag i dagspressen ikke har været muligt at tiltrække social og sundhedsuddannede ansøgere.

Prisliste: Prisliste tilføjet.

Afregning: Akut tid afregnes såfremt visitationen efterfølgende kan godkende tidsforbruget. Meddelelse om akut iværksat hjælp skal ske til visitationen førstkommende hverdag. Der ydes ikke betaling for akut ydelser der ikke er meddelt visitationen rettidig.
Nødkald vil altid blive afregnet som begrundet akuttid. Afregning sker i henhold til forbrugt tid.


Ydelsesbeskrivelse:

Lovgrundlag: Er tilføjet § 73 a og §73a stk.2 som skal anvendes hvor hjemmehjælpsydelsen har et udviklende eller træningsorienteret sigte, samt ved uddelegerede terapeutopgaver. Er tilføjet Lov om hjemmesygepleje som skal anvendes ved uddelegerede sygeplejeopgaver.
S. 20 er der tilføjet hjælp til RIK og pleje af topkatheter, samt hjælp til komprillanbind under kropsbårne hjælpemidler.

Serviceinformation:

Snerydning: Tilføjet at brugeren har ansvaret for snerydning så hjælpen/ maden kan leveres.

Krav til leverandører:

Ansøgning: Pkt.1.2 tilføjet. Oplysninger der ønskes i forbindelse med ansøgning

Godkendelse: Pkt. 2.1 tilføjet.: Godkendelsesform. Pkt. 2.1.1 tilføjet.: Bindingsperiode. Pkt.2.2. tilføjet.: Aflevering af anmodning. Pkt.3. tilføjet: Godkendelse af leverandør. Pkt.3.1. tilføjet: Godkendelse af kommunen som leverandør. Pkt. 4 tilføjet: Henvendelse.

Kvalitetskontrol:

Antal personale pr.
bruger: Udgået i henhold til politisk godkendt ydelsesbeskrivelse.
Tidspunkt for
levering: Ændret fra at ydelsen skal leveres +/- 1 time til +/- 30 min. svarende til ydelsesbeskrivelserne

Forvaltningsdirektøren indstiller, at ændringerne godkendes.

Beslutning i Socialudvalget den 03-03-05
Fraværende: Knud Erik Olesen

Godkendelserne tages til efterretning.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Godkendt.








16. Eventuelt

J.nr.: Init.: mc
kmb-486.doc

Sagsfremstilling:

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 14. april 2005
Fraværende: Knud Andersen og Carlo Christensen

Ingen sager.




Kilde: Nørre Djurs Kommune

rex


 

Tak til
 

Kort Nyt

Indsend dine egne nyheder og læserbreve til:
nyheder@djurslands.net

Vi mangler frivillige, der har lyst til at arbejde med nyheder på hele Djursland. Skriv til redaktion@djurslands.net hvis du vil give en hånd med.

Nyhedsstrøm

RSS nyhedsstrøm
Hent nyhederne fra din egen nyhedslæser eller vis dem på din hjemme­side.

Net Nyt
Problemer med din opkobling? - Check Netstatus her

Download programmer for sikring af din PC - her

Brug for antispam til din mailserver - antispam