Den 14. april kunne montør Jørn Mose Andersen fejre sit 25 års jubilæum hos Terma A/S i Grenaa.
Et jernindustrielt grundkursus på AMU-centret i Kolind og et ophold på montørskole førte til, at Jørn Mose Andersen i 1980 blev ansat i Per Udsen & Co. Aircraft Industry, nu Terma.
Den 14. april kunne montør Jørn Mose Andersen fejre sit 25 års jubilæum hos Terma A/S i Grenaa.
|
Jørn har været involveret i mange af Termas store flyprojekter. De første år arbejdede han med produktion af Stjartkon - udstødningen eller efterbrænderen til Saab Viggen-flyet og var med i Sverige for at aflevere og senere oplære svenskerne i selv at lave det. I 1985 opholdt han sig ni måneder i Sverige for at lave Naceller (motorophæng) til SAAB’s passagerfly SF340, og i 1989 gik turen atter en gang til Sverige for at bringe en kabine til SF340-flyet til Grenaa. Værktøjslageret og PIDS pylons (ophæng til F-16) har han også været omkring.
Men det er dog Winglets, den karakteristisk »knækkede« vingespids, til business jet’en Gulfstream, der har fyldt mest i Jørns arbejde på Terma. Fra ’82 til ’85 arbejdede han med Winglets til Gulfstream 3, ligesom han fra ’85 til ’89 og igen fra ’95 og frem til i dag har arbejdet med Winglets til Gulfstream 4.
De sidste to-tre år har Jørn desuden været tilknyttet uddannelsen af nye montører, hvor han bl.a. har indgået i samarbejdet mellem Sapa, Terma, AMU-Center Djursland og AF.
Jørn er en dygtig og kvalitetsbevidst montør. Han er hjælpsom og vellidt blandt sine kolleger, og er altid god for en kvik bemærkning.
Privat er Jørn gift med Jytte, med hvem han har to sønner på henholdsvis 19 og 14 år.
Fritiden bruges bl. a. på hus og have, bowling og lystfiskeri.
Kilde: Grenå Bladet
rex